Frequently Asked Questions - Meest gestelde vragen

Ik zoek een bepaald onderdeel, maar ik kan het niet vinden?
De onderdelen die wij kunnen leveren staan ingedeeld in de categorie waaronder het valt. Mocht u het niet tussen de categoriën kunnen ontdekken, dan kunt u rechtbovenin de pagina de zoekbalk gebruiken. Soms staat het net onder een ander woord vermeldt. Mocht u het artikel niet kunnen vinden of een specifiek onderdeel zoeken, dan kunt u ons altijd een email sturen zodat wij voor u kunnen kijken of dit product leverbaar is.

Welke manieren van betaling en levering zijn er?
Wanneer u een bestelling bij ons plaatst kunt u ervoor kiezen om de bestelling te betalen met iDeal waarna de bestelling door de pakketbezorger bij u wordt geleverd. U kunt er ook voor kiezen om de bestelling bij ons af te halen in Kortenhoef. Hiervoor geldt dat er contant dient te worden afgerekend (geen Pin aanwezig).

Hoe snel kan ik mijn bestelling verwachten?
Wij hanteren een zeer ruime voorraad. Wanneer wij uw bestelling ontvangen, wordt deze vaak dezelfde dag nog maar altijd binnen 24 uur verzonden. Mocht een artikel onverhoopt niet op voorraad zijn, dan lichten wij u hiervan in en kunt u de bestelling alsnog binnen enkele dagen tegemoet zien. 

Ik wil de bestelling komen afhalen, waar en wanneer kan ik dit doen?
Indien u ervoor kiest om de bestelling af te halen, dan kan dat bij ons magazijn in Kortenhoef. Wij zijn op maandag t/m vrijdag geopend van 08.30-17.00 uur. Het is tevens mogelijk om niet via de webshop te bestellen, maar gewoon bij ons langs te komen en uw bestelling rechtstreeks aan te kopen.

Welke verzendkosten kan ik verwachten?
Voor onze leveringen maken wij gebruik van de pakketservice van PostNL. Voor pakketten tot 10kg berekenen wij u de verzendkosten van 6,75. Voor pakketten tot 30kg berekenen wij u de verzendkosten van 12,90. Bij bestellingen boven de 30kg wordt de bestelling indien mogelijk in 2 pakketten verdeel en berekenen wij u de verzendkosten van 25,80. 
Producten die te zwaar zijn voor pakketzending (staat bij product vermeld) dienen te worden afgehaald bij ons magazijn.

Mijn bestelling past in een envelop, waarom hanteren jullie dan toch pakketkosten?
Envelop zendingen zijn niet te traceren en we willen voorkomen dat een zending zoekraakt. Om te kunnen zorgen voor een goede en snelle levering maken we gebruik van de pakketservice met track & trace.

Waarom vragen jullie bij het rondmaken van de bestelling naar mijn telefoonnummer?
Het is vrijwel nooit nodig om klanten te bellen, maar het kan onverhoopt voorkomen dat er een vraag of onderhoud is met betrekking tot de gemaakte bestelling. We willen u dan graag kunnen bellen om alles goed te kunnen communiceren.

Kan ik mijn bestelling retourneren?
Producten kunnen binnen 7 dagen retour worden gestuurd indien er per abuis door ons verkeerde artikelen zijn geleverd of indien er per abuis verkeerde artikelen door de klant zijn besteld. Als koper heeft u een zichttermijn van 7 werkdagen (artikel 46a t/m 46j boek 7 Burgerlijk Wetboek). Daarmee heeft u het recht om bestelde artikelen te retourneren en het bedrag van het product retour te ontvangen. De gemaakte verzendkosten en eventuele retourkosten zijn voor rekening van de koper. Het retourrecht geldt niet voor artikelen die niet naar wens van de klant zijn.

Wat kan ik verwachten van de nieuwsbrief?
In onze tweemaandelijkse nieuwsbrief worden de laatste nieuws, tips of ontwikkelingen met betrekking tot de aanhangwagen kort en bondig toegelicht. Het gaat om onderwerpen die belangrijk zijn om te weten als aanhangwagen eigenaar. Daarnaast blijft u dankzij de nieuwsbrief ook op de hoogte van de mooiste aanbiedingen. 

Is een mist achterlicht verplicht?
Vanaf 1 juli 2006 moeten aanhangwagens tot 750kg verplicht voorzien zijn van een of meer mistachterlichten. Deze verplichting geldt ongeacht het bouwjaar van de aanhangwagen. Wel is er een uitzondering: indien de trekkende auto geen mistachterlicht heeft, dan hoeft de aanhangwagen deze ook niet te hebben. Voor aanhangwagens die zwaarder zijn dan 750kg (voorzien van eigen kenteken) geldt dat zij één of twee mistachterlichten moeten hebben, wanneer zij gebouwd zijn na 31 december 1997. Indien de aanhangwagen eerder is toegelaten, is een mistachterlicht niet verplicht.

Hoe zit het nou precies met de regels omtrent de hulpkoppeling?
Er is specifieke wetgeving omtrent de hulpkoppeling. Kijk in ons menu onder 'Informatie & Tips' voor de precieze regels.

Moet ik mijn lading afdekken?
Er is specifieke wetgeving omtrent de ladingzekering. Kijk in ons menu onder 'Informatie & Tips' voor de precieze regels.

© 2014 - 2019 De Wit Aanhangwagen Parts | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel
Deze website maakt gebruik van cookies. Accepteren Meer informatie
Wat is een cookie? Een cookie is een klein tekstbestand dat bij je bezoek aan een website naar je computer wordt gestuurd. Zowel deze website als andere partijen kunnen cookies plaatsen. Waar worden cookies voor gebruikt? Deze website gebruikt cookies om het gebruiksgemak en de prestaties van de website te verbeteren. Met behulp van cookies zorgen we er onder andere voor dat je bij een bezoek aan onze site niet steeds dezelfde informatie ontvangt of moet invoeren. Cookies maken het surfen op de site dus een stuk prettiger. Er bestaan verschillende typen cookies. Deze website maakt gebruik van permanente cookies en sessie cookies. Permanente cookies: Hiermee kan de website speciaal op jouw voorkeuren worden ingesteld. Bijvoorbeeld om jouw toestemming tot het plaatsen van cookies te onthouden. Hierdoor hoef je niet steeds jouw voorkeuren te herhalen waardoor je tijd bespaart en gemakkelijker door de webwinkel navigeert. Permanente cookies kun je verwijderen via de instellingen van je browser. Sessie cookies: Met behulp van een sessie cookie kunnen we zien welke onderdelen van de website je met dit bezoek hebt bekeken. Wij kunnen de webwinkel daardoor zoveel mogelijk aanpassen op het surfgedrag van onze bezoekers. Deze cookies worden automatisch verwijderd zodra je jouw browser afsluit. Met welk specifiek doel plaatst deze website cookies? Deze website plaatst cookies om de volgende redenen: Winkelwagen (functionele cookie): Onthouden welke producten in je winkelmandje liggen. Zonder deze cookie kun je geen producten bestellen of in je winkelmandje plaatsen. Cookiekeuze (functionele cookie): Onthouden of je ons toestemming hebt gegeven tot het plaatsen van cookies. Google Analytics (tracking cookie): Meten hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden en hier met rapportages inzicht in proberen te verkrijgen. Google AdWords (tracking cookie): Meten we hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden. Deze kennis gebruiken we om onze AdWords campagnes te verbeteren. Facebook (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Facebook pagina te 'liken'. Deze button werkt door middel van code die van Facebook zelf afkomstig is. Twitter (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Twitter pagina te volgen. Deze button werkt door middel van code die van Twitter zelf afkomstig is. AddThis (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze content te delen via Facebook, Twitter, Hyves en diverse andere social media websites. Affiliate marketing (marketing cookies): Deze cookies gebruiken wij om partnersites (affiliates, zoals Daisycon, TradeTracker en Cleafs) te belonen voor hun bijdrage aan de verkoop. Review sites (marketing cookies): Wij worden graag door klanten beoordeeld. Hiervoor gebruiken we een review site zoals The Feedback Company. Deze plaatst cookies voor een juiste werking. Hoe kan ik cookies beheren of verwijderen? Meestal kunnen cookies worden beheerd, bewerkt en verwijderd via je browser. Meer informatie over het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kan je vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van jouw browser.